23 Aralık 2009 Çarşamba

YAŞAR AKSOY-HÜRRİYET EGE YAZARI

BAŞLIK: Sufi'nin bilinci.. Yaklaşık 20-25 yıl öncesinden titiz bir coşku ile izlediğim Gülsün Erbil sanatının sufi rüzgarı ile İzmir'de gerçekleşen "3.EgeArt Sanat Günleri"nde buluştum. Büyük bir sürpriz beni bekliyordu, şu günlerde hazırladığı Mevlana Müzikali'ni sahnelemek için didinen kızım Ressam Neslihan Karaağaç'ın mistik dünyası ile çevrelenmiş bir ruh hali içinde iken; Çağdaş Türk Resim Sanatı'nın İbrahim Çallı'dan Maide Aral'a kadar uzanan sufi alemi resimleyen sanatçı kuşağının, tezleri ve çalışmalarıyla simge haline gelmiş en yetkin temsilcisinin en son yaratılarıyla buluşmak, beni bu rüzgarın içinde bilinçli bir sevince ulaştırdı. Soyutlamanın kavramsal boyutlarında yapıtlar üreten klasik Gülsün Erbil sanatının, sanatçının 1983'lerde yurtdışına çıkmasıyla, Goldsmiths College'de "Mistisizm" tezi hazırlamasıyla başlayan "gümrah güçte Mevlana izleyicisi gerçek İslam Mistisizmi amaçlı estetik yolculuğunun son yaratılarına" şahit olmanın kıvancını yaşadım.Yapıtlarındaki büyüleyici iç müzik, Tanrı ile insanoğlunu buluşturan ruhani şiirler olarak gerçekten göz kamaştırıyor. Ali Asker Bal'ın sanatçı üzerine yazdığı "Sırdöngü" kitabı ile izlediğim bu son yapıtlar buluşunca, sanatçının sırdöngüsü, Yaratan Güce ulaşma yolculuğunda billurlaşan sufi coşkunun "estetik bilinci" olarak gözler önünü seriliyor.. Yaşar Aksoy - Hürriyet Ege yazarı.

Hiç yorum yok: